Sei sulla pagina 1di 6

Cara jahit seluar kanak-kanak (pinggang getah)

Salam syawal yang ke19. Tak sangka, dah nak tiga minggu kita beraya. Macam mana aktiviti jahitan korang? Saya, agak
slow sangat2. Ada tempahan tapi belum buat lagi. Bukan masih dalam mood raya tapi mood malas! Ok, kali ni saya
kongsi cara jahit seluar baju melayu untuk kanak-kanak umur 8 tahun. Saya main tekap seluar contoh aje. Labuh 78cm,
bukaan kaki 21cm, punggung 26cm, pinggang 23cm dan turun pinggang ke cawat tu 25cm.

Mula2 jahit cantum dari hujung cawat ke kaki seluar.

Dah jahit kedua2nya. Bolehlah cantumkan bahagian atas (punggung dan cawat depan)
jahit dari tengah, temukan cantuman tadi (tengok gambar)

jahit dari tengah sampai hujung

Dah jahit, jadilah rupanya macam ni (sebelah dalam)


Sebelah luar

Jahit kaki selaur

kaki seluar
Jahit getah untuk pinggang.
Jahit tengah.
Siap sudah...harap kawan2 faham ye penerangan saya. Kalau tak faham, boleh tengok gambar tu lama2. InsyaAllah
faham. Happy sewing...